Сценарії позакласних заходів з математики

ГЕОМЕТРИЧНИЙ З'ЇЗД  (Позакласний захід для учнів 6 класів)




ПЕРШИЙ МІЛЬЙОН В МАТЕМАТИЧНІЙ СКАРБНИЦІ 
Сценарій

МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ (7 клас)




МАТЕМАТИЧНА КАЗКА "Мандрівка з Арифметикою"




МАТЕМАТИЧНИЙ ВЕЧІР
Ведучий. Сьогодні світ належить тим, хто знає і любить математику, тож радо вітаю вас, майбутні власники великих корпорацій!

Ведуча. Стів Джобс, Білл Гейтс, Джордж Сорос – ці люди розпочинали свій шлях до вершини з перших успіхів і навіть невдач у математиці. Майбутнє людства за творцями новітніх технологій, які сьогодні починають свої перші кроки в математиці з квадратного рівняння чи теореми Піфагора.

Ведучий. Цей тиждень буде присвячений цариці наук – математиці й ми раді вітати вас на його відкритті.

Ведуча. На сцену запрошується головний гість – Цариця Математики.

Математика. Шановні вчителі математики і весь педагогічний та учнівський колектив школи! Мої любі шанувальники! Вітаю вас у стінах рідної школи. Запрошую у цікаву подорож на математичному всюдиході до чарівної країни – математики. Протягом тижня ми будемо мандрувати її нескінченними просторами, знайомитись з її великими вміннями і надбаннями. Вирушаймо ж в дорогу! Тиждень математики оголошується відкритим.

Ведучий. А зараз заспіваємо гімн математики.

Математика − богиня наша, 
Рідна школа − храм наук. 
Тут живем за принципом Лагранжа, 
З Піфагором ми звіряємо досуг
І ми знаєм те, що в рідній школі 
Математика потрібний нам предмет,
Вона від нас вимагає сил волі
І терпіння − разом іти вперед.

Ведуча. Про математику часто говорять: надто складна й розумна наука. І справді, не кожному вона під силу, бо вимагає від учня не стільки великого математичного хисту, скільки праці й наполегливості.

Ведучий. Розумні люди радять: щоб добре знати математику, потрібно починати її наполегливе й систематичне вивчення ще в початкових класах. Тому зараз слово надається наймолодшим учням школи.

1-ий учень. 
Найдавніша на планеті
Між наук цариця −
Математика ти наша
Вірна помічниця.

2-ий учень. 
Чи будинок зводиш друже,
Чи пливеш морями.
Скрізь вона тобі послужить
Всюди вона з нами. 

3-ий учень. 
На заводі чи в друкарні,
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Має її знати.

4-ий учень. 
Хоч сувора та потрібна
Математики країна,
Праця тут іде завзята 
Вмій лиш спритно рахувати. 

5-ий учень. 
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати
Вмій кмітливо все збагнути
Першим в відповіді бути.

6-ий учень.
Щоб водить кораблі
Щоб у небі літати,
Треба все нам уміти
Треба все добре знати

7-ий учень.
Хто науку цю цікаву 
Добре знатиме
Той ніколи в кожнім ділі
Не блукатиме.


Ведуча. Свою доповідь члена Піфагорійської школи природничих наук читає академік Микола Мовчалкін.
(Учень читає доповідь)
Вельмишановні колеги! Вельмишановні академіки! Як, ви ще не академіки, а учні? Нічого, це не має значення. Бо, якщо ви вчите математику, то ви вже робите перший крок у велику науку. Власне, ви його зробили тоді, коли дізнались: один додати один буде два, два помножити на два буде чотири...

Не лякайтесь, дорогі колеги, прірви премудрості. Не лякайтесь навіть тоді, коли вам почнуть снитися синуси і косинуси, тангенси і котангенси, коли у вас у голові почнуть битися ікси з ігреками. Це з багатьма бувало, навіть з академіками найвидатнішими звичайно, коли вони ще не ходили до школи.

Потім все стане на свої місця. Буває, безперечно, що якийсь катет перечепиться через гіпотенузу якраз тоді, як вас викличуть до дошки. І ви тоді замість того, щоб відповісти, замислитесь, як їх розчепити. Що в таких випадках буває? Вчитель ставить двійку в журналі. Навіть славетний математик Остроградський, коли він ще вчився в гімназії, часом одержував двійки з математики.

Тобто, головне, повторюю, не лякайтеся. І не покладайте надію на те що з останньої парти вам кинуть рятівний пояс, тобто шпаргалку. Не червонійте, я знаю що часом такими справами ви займаєтесь. А професор шпаргалок, як і професор чорної і білої магії,- це не мої колеги. Мої колеги ті, хто сміливо кидається в море цифр, хто витягує корені найвищого ступеня, розпутує найхитріші сплетіння ліній. Ті, хто сидячи за шкільною партою, заново робить ті відкриття, які робили Піфагор і Евклід, Ньютон і Лобачевський. І нехай ви ці відкриття робите за час історії сотий, тисячний, мільйонний раз- це однаково відкриття. І ви підете далі.

Математика навчить вас вираховувати, скільки яких добрив внести, щоб поле дало найбільший врожай, допоможе вам при спорудженні найкращих будівель робити креслення. математика дасть вам розрахунки траси польоту не тільки на Марс, а й до інших планет і зірок. Ви станете творцем нового iPhone й створите власну компанію Apple. 

Якщо ви більше прагнете поганяти м'яча, ніж колупатися в математичних формулах: пам'ятайте, що вміти зіграти в футбол з математичною точністю означає перемагати завжди і всюди. Ваша команда ніколи не перейде з вищої ліги в першу. Отже, ким би ви не стали, математика вам знадобиться!

Бажаю вам дорогі колеги, шановні математики, успіху у вивченні цариці наук − математики! А ще скажу: неправда, що математика любить людей сухих, похмурих. Кожну справу краще робити весело, з посмішкою. Тож нехай і сьогоднішній вечір буде веселим.

Ведучий. А сьогодні вечір дійсно буде веселим. На сцену ми хочемо запросити... Як ви думаєте кого? Справжніх прихильників математики – учнів старших класів. (На сцену виходять старшокласники, які мають „12” з математики. Ведучі їх запитують.)

− Ходять чутки, що ви любите математику. А чому ви її любите?

− Чи можете ви розповісти цікаву історію, яка трапилась на уроці математики?

− Чи любите ви своїх учителів з математики? Чому?

−Чи плануєте ви своє майбутнє пов’язати з математикою?

−Що для вас у математиці найважче?

(Учні відповідають. Звучить пісня на мелодію: „Гей, ви стрільці січовії!”)

З математикою учні ви дружіть!

Додавання й віднімання полюбіть

Ікс і ігрек скоротити треба вміти

Аксіоми й теореми добре вчити!

Ведуча. На сцену запрошуються любителі всіляких рахунків − це вчителі нашої школи. (На сцену виходять вчителі).

Вчитель. Дорогі учні, ми, звичайно, не звикли відповідати на запитання, тому нехай буде традиційно: ми запитуємо – ви відповідаєте. Порадившись, ми вирішили запропонувати вам розв’язати рівняння. (Учні намагаються розв’язати. Виходить учень, який розв’язав рівняння першим). 

1-ий учень. 
Любі, милі вчителі 
Що ви наробили? 
Як оте рівняння з ікс 
Ви нам сотворили? 
Чи закохані були, 
Як його складали 
Чи закони математики 
Ви позабували? 
Але щоб на святі цім 
Вас не розчарувати 
Ми вирішили по-своєму 
Його розв’язати 
Як ікси й ігреки спростити, 
Квадрати й корені також 
Вони тут не доречні 
Бо скоро вже весна, 
І в жилах грає кров 
То розв’язком рівняння 
Завжди буде любов! 

2-ий учень. Шановні вчителі! Для нас у світі ви найрозумніші! 
Хоча б третю частину таланту вашого нам мати − 
Тоді було б легше зовнішнє тестування здавати. 

3-ий учень (співає) 
Завжди друзів розумів, 
Учнів знов умів прощати. 
Бо найкращий в світі ти 
Математик, математик 

4-ий учень 
Квадратні рівняння у грудях печуть, 
Ікс, ігрек від мене ніяк не втечуть!
Лиш очі зімкну і бачу задачу,
Теорема Піфагора наді мною вже плаче,
Пішов у кіно я − не поможе ніяк!
Весь час у очах великий квадрат!

1-ий учень.
Вчителько мила ! Допоможіть!
Правильну відповідь нам підкажіть.

2-ий учень.
Вчителі нас виручайте
Хоч якусь підказку дайте
Своїх учнів пощадіть
Вірну відповідь скажіть!

(Вчителі перевіряють рівняння, допомагають вирішити завдання слабшим учням).
Ведучий. Хто з великих математиків не проводив безсонні ночі за письмовим столом у пошуках рішення чергової задачі? Математика не любить лінивих – лише завдяки праці можна досягти успіху.

Ведучий. Наше свято підходить до свого завершення і настала пора прощатися. Заспіваймо разом пісню про математику (всі учасники виходять на сцену і співають пісню).

Математику країну ми ніколи не покинем
Всі задачі, теореми, будем вчити без проблем
Хай подружить плюс і мінус
І по максимуму синус
В школі будуть тільки друзі
У тіснім сердечнім крузі.

Підсумки свята.

        Виховний захід  – це організована дія колективу, спрямована на досягнення якої-небудь мети.  Виховний захід повинен реалізуватися як цілеспрямована взає­модія вчителя (класного керівника, вихователя) з кожним учнем, дитячим колективом в цілому, спрямована на вирішення визначених виховних завдань. У цьому випадку саме виховний захід є формою виховної діяльності, в якій цілеспрямовано поєднані окремі спроби її організації, що містять у собі мету, завдання, зміст, методи, засоби і прийоми.
   В процесі цієї діяльності цілеспрямовано створюються такі ви­ховні ситуації в життєдіяльності колективу, які своїм змістом та емо­ційними виявами діють на особистість учня і тим самим сприяють вирішенню виховних завдань. Роль учителя (класного керівника, вихователя) – науково обґрунтовано керувати цим процесом, цілесп­рямовано створювати і конструювати ситуації, які є складовими клі­тинами виховного заходу.
        Пропоную сценарії виховних заходів, проведених з учнями Хмельницької гімназії №1 імені Володимира Красицького.
                           Презентація " Свято Козацтва та Захисників України"


2 коментарі :

  1. Дуже хороший сценарій "Так починається весна", а презентація - супер. Після її перегляду хочеться жити і творити. З вашого дозволу, якщо можна, скористаюсь вашими матеріалами у своїй роботі. Дякую.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Завжди буду рада поділитися своїми сценаріями та творчими доробками! Дякую за співпрацю!!!

      Видалити